Kund

Att vara kund hos Assistans Kompetens

För mig har Assistans Kompetens inneburit en stor förändring rent kvalitetsmässigt. Sen är det olika för olika människor vad som är kvalité, men för mig har det varit ett otroligt lyft.

 

För mig har det inneburit att jag fått en egen personlig kontakt på bolaget som har kunskap och ett otroligt engagemang och som ser mig. Jag vet att när jag vill något så är det alltid någon som lyssnar och som har tid och förståelse och dessutom 24 timmar om dygnet.

 

Jag har assistenter som har fått en ökad självkänsla och som dessutom känner sig mer betydelsefulla, detta gör naturligtvis att jag också blir tryggare och lugnare.

 

Det känns bra för mig att veta att mina assistenter har Sveriges högsta löner inom branschen och väldigt bra personalvård. Eftersom man redovisar ekonomin kan min Gode man enkelt kolla hur pengarna fördelas. Jag kan enklare planera om jag ska handla, ut på resa eller göra andra saker som kräver mer kontroll och struktur.

 

Helt enkelt, tack för allt!

 

— Börje

Fördelarna hos oss som funktionsnedsatt

  • Vi ger dig som kund en dygnet runt service.
  • Vi som är ledare eller chefer har alla arbetat som personliga assistenter vilket gör att vi har en gedigen erfarenhet och kunskap.
  • Vi har en ekonomisk rapport som är tydlig över hur ekonomin är fördelad.
  • Du har full insyn vilket gör att du blir 100% delaktig, allt vad gäller ekonomi, rekrytering m.m. Du bestämmer hur din vardag ska se ut.
  • Vi ger dig en seriös assistans som följer de lagar och rekommendationer som myndigheter och branschorgan ger.
  • Vi går gemensamt igenom dina behov, önskemål via vår handlingsplan för att kunna prioritera insatser både kortsiktigt och långsiktigt.
  • Vår administration är bland de lägsta på marknaden.
  • Vi har gemensamma träffar för både assistenter, anhöriga och funktionsnedsatta. I stället för kontor så har vi lägenheter som är personligt inredda där vi träffas för aktiviteter, ADL träning, utbildningar eller som också fungerar som en trevlig mötesplats för att kommunicera över en bit mat – valmöjligheterna är många.
  • Vi arbetar kontinuerligt med arbetsmiljöverkets riktlinjer för att säkerställa en god arbetsmiljö.
  • Vi hjälper dig då du behöver hjälp med juridik, hjälpmedel, resor mm.

Kvalitativ och en tryggare assistans

  • Vi ger våra assistenter bättre villkor, inte bara då det gäller rena anställningsvillkor utan också förmåner som t.ex. försäkringar, pensionsavtal, social gemenskap, utbildningar och framförallt uppskattning och respekt.
  • Vi har också bland de högsta lönerna i Sverige vilket gör att vi är en eftertraktad arbetsgivare, som assistent stannar du därför hos oss vilket gör att det inte blir ett genomgångsyrke.
  • Vi ger våra kunder och assistenter trygghet genom vår egen ledarskapsmodell, där man alltid har en direkt tillgång till sina arbetsledare eller personalansvarig dygnet runt.
  • Vi ger våra assistenter ett aktivt stöd med att förbättra deras kompetens, genom utbildning och träning.

Detta leder till att våra medarbetare stannar kvar hos dig och får den personliga utveckling som är viktig för alla människor.

Bli kontaktad

Fyll i uppgifterna nedan så återkommer vi till er.
Självklart så sprider vi inte era uppgifter vidare utan ert samtycke till detta.

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Kontakt

020-20 20 85
info@assistanskompetens.se

Fler kontaktuppgifter

Besöksadress

Trädgårdsgatan 49
602 42 Norrköping

Hyvelgatan 5
621 41 Visby

Huvudkontor

Bragevägen 3
114 26 Stockholm